Thursday, April 29, 2010

无法抗拒的诱惑- 中种面包


我家中的三王还是以吃面包为早餐为主,发现他们都爱啃面包嘞,既然这样就好办多了,只要能常常换口味,我就不会觉得没有做好自己的工作了。 又是软软的面包,我是故意多加了些水,其实是豆浆,出来的面包就一个个软软的,让我经不起诱惑的吃了两个。



这一粒粒小小的面包,是以每一个10克的面团,裹入牛油加糖粉组成的大圈圈。



中种发酵法,是我一直都知道出来的面包会很软,但奇怪的我好像没有真正用这方法做面包,今天反正有一点时间,就试一试吧,果然。。。。。


小杯中的餐包是裹入咖椰和牛油,每个是15克的面团

材料

A  高粉200克 酵母1小匙 砂糖1大匙  冷豆浆130ML
B  高粉150克 酵母1小匙 砂糖60克 冷豆浆50ML  奶粉2大匙 全蛋1颗
C  牛油50克

Sponge Method Dough

Ingrediant
A   200g High Protein Flour   1tsb yeast     1tbsp sugar     130MLsoya milk
B   150g High Protein Flour   1tsb yeast     60gsugar        50MLsoya milk    2tbsp Milk Powder   1 no Egg

C   50gButter 


做法
  1. 将A混合,搓成面团,盖好发酵2-3小时
  2. 将B搓匀后加入1,搓至光滑后放入牛油,再搓至有弹性,静置30分钟或发至双倍大。
  3. 分割,整型。
  4. 以180C烘15分钟
Method

  1. CombineA, beat till dough form. Leave dough, covered for 2-3 hours
  2. Add B into the mixe, mix and add in 1 then add C wheen the dough is smooth. Leave aside for 30min or until double in size.
  3. Cut into desired size n shape
  4. Bake at 180C for 15 min


无法抗拒的诱惑





15 comments:

  1. 最近的我也是爱上面包
    可能比较喜欢汤种的
    现在家里还有汤种
    我看明晚要做来吃
    平复我现在被你瞎的心情

    ReplyDelete
  2. Pynn,咔咔咔又害到你了Pynn,中种你试一下啦,很软很软,刚出炉时要用轻工才不会毁容

    ReplyDelete
  3. 真的是很软的面包,放在小纸杯的面包到带去上课或做工都很放便哦!

    ReplyDelete
  4. 对哦,我想我会更爱中种面包了。然后又小小一个,一口一个可以吃很多个,呵呵

    ReplyDelete
  5. 一进来你家马上肚子开始打鼓了。。
    面包!面包! 我要吃面包!!

    ReplyDelete
  6. 看到你们这几个“老友”常常做面包,害到我有点手痒,就不知道有没有这个耐心。

    ReplyDelete
  7. 真的!好像大家都忙着做面包。
    我就先吃,明天有空才加入行列吧。
    中种面包是我喜欢的。中种北海道土司更是我的最最爱 :)

    ReplyDelete
  8. kids sure like this kind of soft and small buns, this looks so good!

    ReplyDelete
  9. Anncoo,快点加入我们的行列吧

    ReplyDelete
  10. Jane, 我想我们还是比较喜欢软软的面包多过有弹性的对吗?是咯,下个星期要做看北海道面包,谢谢提醒

    ReplyDelete
  11. Sonia,totally agreed all the small cup bread gone fast

    ReplyDelete
  12. Rachel, 那去吧!那去吧!那去吧!

    ReplyDelete
  13. Hi, Angie,

    I love your bun very much and I'm your silent supporter.

    I bot a bread machine few month ago but never try before to make bun will like to try your recipe.
    That's one question about the soya milk, can i use the 包装豆浆 or need to use the fresh one?

    Thanks. PY

    ReplyDelete
  14. PY, u canalways substitude soy milk to fresh milk. or those you mentioned. please mike sure the "kotak" soy milk is not too sweet, orelse u will need to reduce the sugar. Happy trying.
    Look forward to hearing from you again. Gd Luck

    ReplyDelete
  15. I see, i thick i better get the fresh from "pasar". Then I shall i put into freezer before use? your recipe mentioned need the cold soy milk. I saw a lot of your bread use soy milk, did u make the soy milk yourself?

    PY

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails